söndag 16 april 2023

Skandalen Ida Bäckman

Jag har vetat om i över en vecka och att vi hade bestämt att träffas före föreställningen idag för lite BT (Before Theatre) men ändå hade jag lyckats glömma bort det fullständigt. Så när jag kom in från balkongen efter att ha rensat och städat i över en timme och tänkte duscha bort svetten och sätta mig i soffan och ta det lugnt en stund, upptäckte jag att jag hade 19 minuter på mig tills vi skulle träffas. Full fart iväg alltså! Dessutom hade jag ju smällt i mig rejält med lunch bara några timmar innan, så jag fick mest sitta och titta på när de andra åt en massa god mat. Typiskt!

Men... Riksteatern levererade - igen! Med några få undantag så har ju de bästa teaterupplevelserna det senaste året kommit från Riksteatern. 


Idag var det alltså dags för Skandalen Ida Bäckman - en timmes monolog med musik om en bortglömd stark kvinna. Intressant och sevärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägenhetsbilder

Ni vet hur man alltid vaknar och är skitsnygg i håret samma dag som man har bokat frisörbesök? Exakt samma var det när jag kom hem från mäkl...