måndag 29 maj 2023

Balkongodlingen

Just nu går jag och väntar på att risken för järnnätter ska gå över så jag kan ställa ut mina växter på balkongen helt och hållet. För tillfället bär jag ut de bortskämda små kräken varje morgon och bär in dem igen varje kväll...

Nu i helgen upptäckte jag att min röda paprika har fått små paprikabebisar. Ser ni dem?

 
Och ett närgånget bligande på en av mina tomater avslöjade en pytteliten tomat-bebis också.


Men jag hoppas verkligen att jag kan ställa ut dem permanent på balkongen snart - det börjar bli lite trångt i fönstret!


Dessutom vill jag ju ha pelargoner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...