lördag 20 maj 2023

Efter Elsa

 
Elsa har blivit hämtad av sin egen familj, som hade med sig en massa godsaker till mig.

Det betyder att livegenskapen är över, jag är fri! Efter att ha blivit drillad av Sergeant Elsa i en vecka är det underbart att få gå på toaletten själv, sova utan kattleksaker i sängen, äta utan katthår som krydda, kunna gå barfota hemma utan att trampa på kattsand och slippa bli väckt i svinottan för att vara sällskap när Elsa äter frukost.

Dessutom ska det bli skönt att slippa känna sig övervakad hela tiden.

Men å andra sidan...

Hon är ju så himla söt, framför allt när hon sover.

Och det något alldeles speciellt att vakna och ha en liten katt snusande vid fotändan på sängen...

Och det har ju varit riktigt trevligt och tryggt att veta att Elsa har haft full koll på omgivningen när vi har varit på balkongen. Inga duvor eller fiskmåsar har vågat sig på att landa när hon har haft vakten, minsann!


Men jag tror faktiskt att jag har kommit fram till att jag kanske inte ska skaffa katt när jag flyttar, trots allt - som jag hade tänkt fram till den här veckan. Livegenskap är nog inte riktigt min grej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...