måndag 19 juni 2023

Egenodlat till midsommar?

 
Inget är som väntans tider, framförallt inte på en balkong. Men jag är i alla fall säker på att jag får egna jordgubbar till midsommar (eller, åtminstone en jordgubbe).

 
Däremot har jag slutat hoppas på mina röda paprikor, som fortfarande är absolut gröna paprikor. De lär knappast hinna mogna på tre dagar.

 
Inte heller lär jag kunna se fram emot att äta egna tomater till helgen heller. Trots att det kryllar av små tomater på i princip alla mina plantor, så är de fortfarande alldeles för gröna.


 Det blir väl som vanligt, att allting mognar på en gång så man inte hinner med att äta upp det i tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...