torsdag 8 juni 2023

Sommarbalkongen

 

Nu tror jag att jag äntligen har lagt sista handen vid Sommarbalkongen 2023. Jag var och köpte (röda) pelargoner till mina balkonglådor, så nu håller vi tummarna för att frosten håller sig borta.

 
Jag hade ju en zink-balja över, som jag inte visste vad jag skulle göra med - men på väg till kassan för att betala för pelargonerna gick jag förbi några jordgubbsplantor. Så nu hoppas jag på egna jordgubbar till midsommar!

 
Jag har ju även sedan tidigare en liten kryddodling, så med paprikorna, tomaterna, rödlöken, charlottenlöken, gräslöken, morötterna och - som sagt - jordgubbarna, så kan jag väl nästan börja sälja på torget lagom till semestern.

Och på tal om paprikor och tomater så är de verkligen på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...