tisdag 22 augusti 2023

Loppis-ångest

 
Idag på lunchen tog jag en promenad upp till Ge för livet med en påse blandade saker jag ville bli av med. (Jag flyttstädar ju inför min flytt om 4-5 år!)

När jag gick omkring lite planlöst därinne och letade fynd, slog det mig plötsligt att det måste finnas mängder med superfynd därute som jag har missat! Varje gång jag inte går in på en loppis kan vara den gången jag missar en Hermès-sjal för 15kr eller en vintagesidenblus för någon 50-lapp. Bara tanken gör mig yr...

Som häromdagen, t ex, när jag nästan gick förbi Stadsmissionen utan att gå in och sen ångrade mig och gick in där i alla fall. Hade jag inte gjort det hade jag missat den vita och svarta skinnkavajen för 495kr. (Jag kunde ha fått den för 95kr, tjejen i kassan läste fel men jag är ju så j-la ärlig att jag reflexmässigt sade "Nej, 495 står det"!)

Nu gick det alltså bra den här gången - men hur är det med alla andra gånger, när jag har gått förbi en loppis utan att gå in? Vad har jag missat då?


Tanken svindlar! Jag måste nog lägga mig ner en stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...