torsdag 26 oktober 2023

Stora tabberaset på Enebygatan

 
Min frys var så full att jag inte kunde få in så mycket som en skiva bröd mer, så jag bestämde mig för att bara bjuda på mat ur frysen när det var tur att ha spelkväll idag. (Ja, förutom sallad, då!)

Det var inte tillåtet att lämna något, allt skulle ätas upp! Och det lyckades vi med också😊

När faten var tomma började vi spela Taboo. Det gick sådär, kanske för att min hjärna var lite trött efter all matlagning? Jag skyller i alla fall på det.



Vi avslutade Taboo lite tidigt, så vi tänkte ta ett parti Sybarit också. Först bestämde vi att köra tills någon hade svarat rätt på 20 frågor. Efter en stund när ingen hade svarat rätt drog vi ner det till 10 frågor. Efter ytterligare en stund bestämde vi tre frågor - och till sist lyckades Annika få ihop tre frågor så vi kunde avsluta! Annars hade vi väl suttit kvar vid bordet när det är dags att gå till jobbet imorgon!

Det är inga lätta frågor, precis!


Och nu är det bara disken kvar! Den får stå tills imorgon...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...