tisdag 7 november 2023

Industrijärnvägsspåren och hästbanorna

Jag har varit medlem i Föreningen Gamla Norrköping i ett antal år (åtminstone sedan 2017 enligt ett annat inlägg jag hittade) men har haft svårt att få tummen ur när det gäller att gå på de intressanta föreläsningarna de arrangerar. Igår kom jag i alla fall iväg på Willy Forsströms föreläsning om industrijärnvägsspåren och hästbanorna. Och när jag kom dit träffade jag på Johanna, Ulf och Annika också,

Jag kunde absolut ingenting om industrijärnvägsspår eller hästbanor innan och var lite orolig att det skulle bli lite tråkigt med många tekniska detaljer men det var alldeles utmärkt väl avvägt mellan fakta och kartor.

Och efteråt fick man te och en macka i den fina matsalen.


Jag passade även på att köpa en liten skrift som handlade om Språkets Norrköping till det överkomliga priset 30kr. Den ser jag fram emot att läsa.


Jag ser även fram emot nästa föreläsning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägenhetsbilder

Ni vet hur man alltid vaknar och är skitsnygg i håret samma dag som man har bokat frisörbesök? Exakt samma var det när jag kom hem från mäkl...