torsdag 23 november 2023

Nöt & Grönt-lasagne

Nu har jag testat att laga mat med ena Nöt & Grönt-paketet jag köpte förra veckan. Jag bestämde mig för lasagne.

 
Det gick helt ok att steka upp färsen men den var lite blek och det blev inte mycket till stekyta på den. Det var också lite åt det torra hållet, så jag misstänker att det inte går så bra att göra köttbullar eller hamburgare på den. Men som tur är äter jag ju inget av dem😉

Efter att jag fyllt på med rejält med krossade tomater såg den ut som vilken lasagne-fyllning som helst.

 
Lasagnen såg riktigt god ut när den ut ur ugnen...

 
...och smakade helt ok också. Men jag hade fått för mig att använda färska lasagneplattor i stället för torra (fråga mig inte varför!) och jag tyckte att de var lite sega.


Så det är blir nog inte sista gången jag väljer Nöt & Grönt till lasagne. Och jag har ju ett paket kvar i frysen. Det ska nog bli tacos vartefter, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...