söndag 12 november 2023

Tjadden 100 år

Jag får nog börja sovra lite bland aktiviteterna ett tag. Idag hade jag egentligen tre olika aktiviteter jag hade tänkt klämma in - en efter en och kanske några lite omlott - men jag besinnade mig i tid och strök både Historieskrivarna och Arméns musikkår spelar Bond. Kvar blev bara Tjadden 100 år - och den "vann" mest på grund av att den spelades två kvarter hemifrån. 


Tjadden skulle som sagt ha fyllt 100 år i dagarna och jag kan inte påstå att jag var nog stor Tjadden-fantast ens när han levde och verkade. Och många av hans sketcher var ju dagsaktuella och skulle nog inte förstås av alla idag.

Som tur var så var större delen av publiken av ungefär samma årgång som Tjadden och hängde med riktigt bra. Det känns skönt när man har kommit upp i så aktningsvärd hög ålder som jag att man fortfarande kan dra ner medelåldern rejält!

 

Men det var ett lagom trevligt sätt att spendera 85 minuter söndageftermiddag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägenhetsbilder

Ni vet hur man alltid vaknar och är skitsnygg i håret samma dag som man har bokat frisörbesök? Exakt samma var det när jag kom hem från mäkl...