måndag 25 december 2023

Julafton 2023

I år bestämdes det lite hastigt att vi skulle fira jul hemma hos mig. Så veckan innan jul spenderades med mopp och trasa för att lägenheten skulle bli presentabel nog för gäster. Jag t o m tvättade fönstren (på utsidan).

Jag hämtade upp min lilla jultall från källaren och den fick tjänstgöra som julgran. Tur att jag inte kastade den förra året som jag tänkte göra...

 
Vi testade ett nytt koncept i år, nämligen catering av julmaten från Östenssons. Och det lär vi nog göra om - vi var jättenöjda med all maten. Det var minst lika mycket och god mat som vi brukar ha men inget stressande omkring för att fixa med allting - det var bara att ta av locken och hugga in. Dessutom räknade vi ut att det inte blir dyrare, heller - faktum är att vi tror det t o m blir lite billigare med catering.

 
Det snålades inte på något och jag det blev lika mycket över att äta de närmaste dagarna.

 
Det enda jag bidrog med var att koka några potatisar åt de som ville ha det, allt annat fanns med!

Och så gjorde jag en lax- och räkcheesecake för att jag hade ett recept jag ville testa. (och som jag knappast följde till punkt och pricka) Den blev överraskande god.
 

Det enda som inte fanns med i cateringen var efterrätt så jag gjorde även en äpplekladdkaka - den hann jag inte ta kort på innan den nästan var slut.

Alla var nöjda med maten.

Och efter maten, Kalle och julklappsutdelningen var det dags för en grupp-selfie för att minnas hur mätt och belåtna vi var...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...