söndag 3 december 2023

Julmarknad i Vadstena

Det var några år sedan jag var på julmarknad på Vadstena slott men nu var det dags igen! Men innan vi begav oss in i slottet var vi ju tvungna att spana in några loppisar - förstås! Först ut var Lions Loppis.

 

 
Och så blev det ett besök hos Tidlöst...

 
...där jag blev imponerad av det innovativa sättet att hänga upp kläder på.

 
Och så tyckte vi att det var bäst att inte tackla julmarknaden på fastande (nåja!) mage, så vi förflyttade oss till Ejnebergs Bistro för lite (väldigt!) god mat.

 
SEN var det dags för julmarknad! Jag såg några italienska flaggor på borggården och ville gå dit för att se om det fanns något gott där.

 
Jag funderade på att köpa lite ost men det fanns så många sorter att välja på att jag inte kunde bestämma mig. Så tji ost för mig!


Det var ju tur att vi var väl påpälsade - det var rejält kallt!

Även inne i slottet var det kallt. Där visades vi runt av suveräna Karin som prinsessan Cecilia. Hon hade lika vackra kläder som senast. 


Jag shoppade inte så mycket, bara honung och choklad från UF-företaget Smak och stil. De var inne i kanontornet och där var mobiltäckningen usel, så vi fick gå ut på borggården för att jag skulle kunna swisha.

Efter att vi hade snokat igenom varenda vrå av slottet som inte var avstängd, for vi iväg till nästa loppis/antik precis utanför Vadstena.


Där inhandlade Linda en julljusstake som hon stolt poserade med framför den fantastiska solnedgången.


Sen var det dags för lite energipåfyllning inför resan hem igen. Vi förpassade oss till Skedet.
 

Där fanns det smaskiga surdegsmackor och världens godaste kardemummabullar. (men inget vidare te, tyvärr!)

På vägen hem hoppades vi på att få se lite norrsken men icke! Det var det enda som inte var bra med den här dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pingstafton på torpet

Det var Pingstafton och Linda och jag var inbjudna till det söta lilla torpet någonstans i närheten av Ödeshög. GPS:en kunde inte hitta adre...