lördag 9 december 2023

Julmarknad på Löfstad 2023

 
Dags för Ulrikas och min traditionella tur till Löfstad slotts julmarknad. Såvida jag inte räknat fel så är det nionde året i rad.

Och det är även nionde gången vi poserar framför julgranen och slottet...

 
Och dagen till ära hade Ullis tagit på sig sina fina skumtomteörhängen!

 
Jag vet inte varför men av någon anledning hade man bestämt att vi skulle gå åt andra hållet under visningen än vad vi brukar. Alltså, gå till vänster och börja i Emelie Pipers sovrum. Det kändes lite ovant.

 
Men i övrigt var det sig ganska likt - duktiga guider i vackra kläder och intressanta berättelser och föremål.
 

En av de roliga sakerna med Löfstad är att man kan åka dit hur många gånger som helst och det finns alltid något nytt som man inte har sett förut. Jag, t ex, har aldrig sett Axel von Fersens fina knappar i jasperware förut.

Som nästan jämt men inte riktigt varje gång hade vi tur med vädret. Visserligen var det kring nollan och lite kramigt men det var i alla fall snö!

Och man hade verkligen gjort det mysigt på alla sätt. Även stigen till parkeringen var upplyst av marschaller.

Jag tyckte det var lite färre utställare i år än andra år men köpte ändå en hel del, bl a ansiktsvatten från Korea (från ett UF-företag), presentpåsar (också från ett UF-företag - jag är lite svag för dem), honung och päronmarmelad.


Men nu får det nog räcka med julmarknader för i år - tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...