torsdag 7 december 2023

Vidde 15 år

Jag förstår inte var tiden tagit vägen! Min lille brorson, som nyss var knappt knähög och jättesöt, har blivit 15 år, har basröst och önskar sig en EPA!

 
I alla fall så firade vi honom med kvällsbuffé på Rose Garden.

Ebbe visade sig som vanligt från sin sämsta sida när foton skulle tas men jag lyckades i alla fall få till en selfie (wefie?, groupfie?) där båda grabbarna såg normala ut, även om det verkar vara under deras värdighet att le lite på bild...

 
Kvällsbuffén var betydligt bättre än brunchen för några veckor sedan (den var betydligt dyrare också...) men som vanligt orkar jag knappt äta för hälften av det jag betalat. Igår blev jag mätt bara av de första små sushibitarna.

 
Jag tog ändå tappert av de andra bufférätterna också och trots att jag var mer än proppmätt efter det, lyckades jag klämma i mig lite mjukglass också. Jag menar - mjukglass har man väl alltid plats för..?


Men nu har jag in alla fall med lite tur lyckas tänja ut magsäcken så att jag kan få i mig rejält med mat på nästa veckas (två) julbord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...