söndag 28 april 2024

Söndagsbrunch med shuffleboard

 
Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrunch på Event Center en alldeles utmärkt idé.

 
Det var rikligt med god mat, så rikligt att vi fick med oss doggy bags hem.

 
Om jag ska klaga över något så är det att "tekopparna" var i minsta laget. En kopp = en svälj räcker inte åt oss som dricker te i soppskålar i vanliga fall.

 
Mätta och belåtna (efter c:a fyra koppar te/kaffe var) masade vi oss bort till shuffleboarden och delade upp oss i lag. Annika, Klas och jag blev - av naturliga skäl - Lag Blå.

 
Ingen av oss i Lag Blå hade spelat shuffleboard tidigare (till skillnad mot samtliga i Lag Röd. Jag vill bara påpeka det!)


Och första omgången vann Lag Blå överlägset.
 

Men sen skärpte Lag Röd till sig (och kastade sand på banan) och då började det gå sämre för oss. Det blev till slut Lag Röd som vann med 2-1.

Men jag tycker i alla fall att Lag Blå skötte sig med den äran och nästa gång ska de minsann få se på andra bullar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fjärde matmilen

Det verkar som om Matmilen har blivit en månatligen återkommande aktivitet för igår var det dags igen. Men jag tror nog att jag ska låta lit...