söndag 19 maj 2024

Pingstafton på torpet

Det var Pingstafton och Linda och jag var inbjudna till det söta lilla torpet någonstans i närheten av Ödeshög. GPS:en kunde inte hitta adressen och varken Linda eller jag är något vidare på det här med att hitta när i princip allt ser ut så här:

 
Men vi lyckades hitta dit till slut (mer eller mindre av ren tur!).

 
Eftersom det tog dubbelt så lång tid dit än vi hade räknat med var vi utsvultna när vi kom fram. Som tur var hade Niclas och Anders en jättesmaskig hemmagjord smörgåstårta färdig åt oss. Det var till 10 personer men det har ju aldrig stoppat oss från att äta upp varje smula på fyra personer förut.

 
Efter smörgåstårta blev det pajtårta med mascarponefluff - smaskens!

 
Sötnosen Rasmus var naturligtvis med och kollade att vi skötte oss.

 
Efter god mat och intensiv okulärbesiktning av torpet var det dags för att inspektera omgivningarna. Vi hittade ett helt stånd med ramslök som Niclas var snäll och plockade åt Linda medan hon stod och tittade på.

Så här ska de se ut, enligt dem som har koll.
 

Caféet uppe på höjden hann stänga innan vi kom dit men det fanns ju en underbar utsikt att njuta av ändå.

Och jag lyckades ta en riktigt snygg grupp-selfie med självutlösare om jag får säga det själv.

Ett perfekt avslut på en perfekt dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kulturnatten 2024

  Kulturnatten blir bara mer och mer fullmatad för varje år - det tycker i alla fall jag - så det är inte lätt att begränsa sig när det gäll...