torsdag 13 januari 2022

Småfynd

Hur är det man säger - "Små fynd och fattiga vänner ska man inte förakta", eller hur var det nu igen? 

I alla fall så passerade jag Busfrö häromdagen och bestämde mig för att bara "kolla lite", som vanligt.

Jag kom på att jag ju har ju varit på jakt efter ett par billiga ljusa jeans som jag tänkte klippa lite i, så jag började leta på jeans-ställningen. 

Och faktiskt så hittade jag ett par jeans som passade perfekt och som bara kostade 69kr, så de fick följa med hem.

Där fanns även en finstickad tröja från Tiger i en trevlig rosalila färg, den slank också med.

 
Och så en fladdrig Masai-tunika som kommer att vara skön att ha på sig när det är varmt i sommar (jag tänker framåt, som ni märker).


Jag har faktiskt redan glömt vad tröjan och tunikan kostade men hela kalaset gick loss på 373kr totalt. Men så visade det sig att jag hade 123kr innestående, så notan slutade på 250kr. Skapligt för tre plagg, eller hur (och två outfits, eftersom båda topparna passar till jeansen!).

Vinterslask

Det är bara fem dagar sen jag gick en vinterpromenad och njöt av allt det vackra vita:

 
Idag såg det ut så här:

 

 Och det är inte bara ögat som störs! Mina nya, fina stövlar är inte så fina längre:

Jag vill ha tillbaka den fina snön!


(Men svanarna är i alla fall lika fina, oavsett väder...)

onsdag 12 januari 2022

Julbox i efterskott

Jag upptäckte att Boozt också erbjöd en goodiebox till jul lite försent för att få den innan jul men det gjorde ju inget - då fick jag ju dra ut på nöjet i stället.

Alltså, det kom en fin liten kartong med sidenband om:

Och däri fanns det en massa godsaker:


Den innehåller produkter för 1700kr och kostade 499kr men när jag var inne i varukorgen dök det upp en rabatt på 100kr någonstans ifrån (jag älskar när det händer!), så det slutade på 399kr i stället. Helt OK enligt mig...

Och så fanns det en hälsning i locket också 💜

tisdag 11 januari 2022

Storm Grey

 
Årets första nagelfärg blev Storm Grey från Athens-kollektionen med lite glitter (Lunar?) på lillfingrarna och lite foliedutt på långfingrarna. Eftersom Emelie har semester så fick Madde ta hand om mina naglar i stället. Hon gillar tydligen att klippa naglar för innan jag ens hann säga "nu räcker det!" var de kortare än jag tror jag någonsin har haft förut!

Tur att de växer ut ganska snabbt!
 

måndag 10 januari 2022

Januari-outfit

Just nu håller mina före-nyårs-fynd rulla in i en strid ström. Nu i helgen dök denna trio upp.

Först ut en t-shirt i kashmir från Sparkz Copenhagen via Boozt. Den kostade 299,70kr, nedsatt från 999kr och är underbart mjuk!

 
Näste man (fynd!) till rakning är den här kjolen i viskos från Karen by Simonsen via Zalando. Den kommer att bli en riktig favorit så fort vädret blir lite mildare (och inte så slaskigt), det känner jag redan. Den kostade 400kr, nedsatt från 999kr.

 
Det blev även ett par stövlar (till), också de från Zalando, till en kostnad av 558kr, ord pris 1395kr. Inte för att jag behöver ett par svarta skinnstövlar till men ändå...


Och utan att det var meningen så blev de ju faktiskt en färdig outfit tillsammans. Jag börjar bli riktigt duktig på det här!

lördag 8 januari 2022

Vinterpromenad

 
Även den mest hängivna sol- och värmedyrkare måste väl kunna hålla med om att vinter är vackrare när det är snö!

Så här fint var det på min och Jeanettes lördagspromenad idag. Inga skogsbränder och inga mygg, bara vitt, vitt, vitt - underbart! Men det verkar ju tyvärr inte hålla i sig - som vanligt! Det pratas redan om plusgrader och regn (och sen minusgrader igen, förstås) så man får passa på att njuta så länge man kan...
 

tisdag 4 januari 2022

10 år sen sist?

Är det verkligen 10 år sen sist? Det verkar inte bättre, eftersom jag har fått brev från Transportstyrelsen att mitt körkort går ut i februari. Så det var bara att knalla iväg till fotografen och försöka få till ett foto som man inte behöver skämmas för mycket för...

Fotografen höll på att köra in sin nya skrivare så i stället för fyra foton fick jag 12! Vad jag ska göra med dem vet jag inte, jag behöver ju bara ett till körkortet. Kanske ska jag ge bort de andra till mina nära vänner? Jag är säker på att de vill ha ett foto av mig där jag ser ut som jag har sålt smöret och tappat pengarna. Han kunde ju ha sagt till när han fotade så jag åtminstone fick chansen att se lite gladare ut!

Men det var en väldigt trevlig fotograf! När jag skulle gå sa han "Fin outfit du har, förresten - väldigt snygg". Uppenbarligen en ung man med utmärkt smak!

Så på vägen hem var jag tvungen att hoppa in i Lindens selfie-studio (eller vad det heter) och ta en bild på den beundrade outfiten:

Det här ska jag leva på länge, länge...

måndag 3 januari 2022

Nyårsfynd

Nu börjar fynden från mellandagsreorna droppa in så smått. Och jag började som jag hade tänkt fortsätta mitt nya shoppingliv - att shoppa färre (inte mindre, tyvärr!😉) kläder men mer kvalitet och gärna i outfits. Så den här gången blev det outfits. 

Först ut en mockakjol från ett märke jag inte är riktigt säker på - Prize, kanske!) för 372kr (ord 1025kr) och en stickad tröja från Claudia Sträter för 325kr (ord 1237kr). Snyggt, eller hur!


Och så en M Missoni-kjol för 743kr (ord 5933kr) som passar utmärkt till en kortärmad Eric Bompard-tröja i kashmir för 742kr (ord 1906kr). Allt från Best Secret (förstås!)

Men frågan är när jag ska ha alla mina fina kläder? Nu när smittspridningen ökar dramatiskt igen blir väl att gå ut med soporna återigen veckans största händelse!

Niclas matskola, lektion 3

Sista lektionen i Niclas matskola för terminen och på menyn stod Potatispaté med dubbelpanerad kycklinginnerfilé och paprikasås. Magister Ni...