lördag 7 februari 2009

Jaha, då är man bloggare, då?

Hej och välkomna till min egosida!

Jag läser en utbildning på distans från Högskolan i Skövde och vår första uppgift är att starta en blogg.

Eftersom jag aldrig någonsin har haft någon lust att börja blogga, fick jag genast problem med de allra viktigaste frågorna vad ska den heta? och vad ska den handla om? Namnet försökte jag få fram genom att be om förslag från mina arbetskamrater och sedan låta dem rösta fram ett namn men något ljushuvud föreslog "Blondin-Bettan" och nästan alla röstade på det. Jag har aldrig hört något så töntigt! Jag kallas inte ens för Bettan! Men, för att de inte ska bli ledsna, bestämde jag mig för att spinna på samma tråd och då blev det Lisa La Rubia, vilket betyder Blondin-Bettan, fast på spanska (och med lite god vilja!) och alla kan vara nöjda och glada! Fiffigt, va?

Nästa stora problem var naturligtvis vad bloggen ska handla om. Jag försökte komma på något ämne jag vet så mycket om och är så intresserad av att jag kan blogga om det. - Mode? Hm, det vet jag ju en hel del om, förstås, men det verkar ju finnas hur många sådana som helst i omlopp och ärligt talat är de ganska trista. Det är nästan alltid någon vandrande pinne i 17-års åldern som visar upp sig på bild efter bild med fynd från Myrorna och ett och annat njurbälte inhandlat på en shoppingresa till Stockholm. Nej, jag vill vara unik! I och för sig skulle det kanske vara unikt om jag gjorde det... Jag är knappast någon vandrande pinne och det var väääääldigt länge sedan jag var sjutton. Dessutom shoppar jag mest i London... Men nej, inte mode! - Historia? Finns säkert redan. - Teater? - Basket? - Katter? - Tombraider? - Stargate Atlantis? - Rättstavning? Jag har helt enkelt inga specialkunskaper och inga intressen som varar längre än fjorton dar! Men sedan kom jag på ett ämne jag kan utan och innan och som jag dessutom är väldigt passionerat intresserad av - Mig Själv! Så det får bli en egosida istället, helt tillägnat mig själv, mina intressen (sådana de nu är!), mina kläder, mina inköp, mina recept (?!?) och - framförallt - mitt Ego. Så, här är den (tadaa!): Lisa La Rubias Egosida!

2 kommentarer:

  1. Vadå mina recept??? Lagar du mat??? :)

    SvaraRadera
  2. Nej Helene,som du redan vet kan jag inte laga mat! Men jag tänkte att jag t ex kunde publicera receptet till något gott som någon snäll arbetskamrat hade haft med sig till mig någon gång! Dessutom lät det rätt bra...

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...