torsdag 5 mars 2009

Decoupage


Nu har jag varit på Dekorationsverkstan i Linköping och provat på decoupage – det var jättekul!
Decoupage är när man tar t ex en vanlig tråkig, vit lampskärm …

… och så klipper man och klistrar och limmar och lackar …

… och så blir det en riktigt söt liten skärm istället!

Det finns massor av andra roliga saker man också kan göra, faktum är att jag har hur många idéer som helst. Förutom lampskärmar, kan man göra blomkrukor, askar, kakelplattor, tallrikar, korgar, byråar, toalettstolar – you name it!

Så nu vet ni vad ni kommer att få till jul, i födelsedagspresent, påskpresent, dopgåva osv osv.
Eller... inte exakt vad det blir, men chansen är stor att det har något med decoupage att göra.

Stolta decoupagare (!?)

Och billigt var det också! 200:-/person, inkl material och dessutom fick man en macka!

1 kommentar:

  1. Fina bilder, men jag vill att du tar bort bilden på den där bruna tjejen (Marie tror jag hon heter) Den bilden gillar jag inte;)

    SvaraRadera

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa...