söndag 5 april 2009

Minikärringrally!

I onsdags var jag och mina arbetskamrater Anne och Conny på shoppingtur i Mantorp. … Ja, Mantorp, ja! … Jodå, det finns affärer där!

Vi började vårt lilla rally med ett besök i Väskhimlen. Eller Gunnes väskor som det visst också kallas. Där finns det … väskor! Massor av väskor! Och billigt är det också! För en väskfetichist måste det vara Himmelriket men för mig, som är dålig på väskor och accessoarer överhuvudtaget, var det bara ett oerhört trevligt ställe. Efter att vi sprungit omkring en stund och försökt behärska oss och inte köpa allt vi såg (det var ju så billigt!!!), hittade Conny ett undangömt rum där allting var till halva priset. Eftersom jag hade bestämt mig för att inte handla så mycket köpte jag bara fyra väskor där - till ett sammanlagt pris av 530 spänn. Det är lite lagom.

Sedan åkte vi till Mobilia där de har Mantorp Fashion Outlet. Även där behärskade jag mig på ett föredömligt sätt och köpte ett par byxor till sommaren och en halsduk (ett av mina nyårslöften var att jag ska köpa mer accessoarer och jag håller alltid mina nyårslöften!), för totalt 249:-

Efter Mobilia körde vi vidare till ett ställe som heter Rosenhill. Där hittade Conny återigen ett hemligt (nåja!) rum där de billiga kläderna fanns. (Jag börjar undra om jag inte alltid ska ha med mig henne när jag shoppar!) Jag köpte två tunikor, en topp och en bolero för 50:- styck!


Efter ett väl förrättat förvärv åkte vi tillbaka till Mobilia och fikade (man blir hungrig av shopping) innan Anne släppte av oss på stationen i Mantorp. När vi klev av med våra påsar sade Anne att jag tror ert tåg går på andra sidan spåren, så ni måste nog ta undergången för att komma till rätt perrong. Så Conny och jag tog oss lydigt till perrongen på andra sidan och satt där och väntade en stund tills vårt tåg kom… på motsatta sidan förstås! Vi rusade ner i undergången igen och sprang uppför trappan till rätt perrong men naturligtvis missade vi tåget! Så vi fick sitta (på rätt perrong den här gången) i tjugo minuter till i väntan på nästa tåg. Som tur var hann Conny med sitt tåg till Åtvidaberg i alla fall och jag kom ju ända hem. Om någon är intresserad kan jag meddela att det kostar 95:- för att åka mellan Mantorp och Norrköping. Med tanke på att allt annat jag köpte var så billigt, var det nog det dyraste jag gjorde den dagen …

Här är mina fynd i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...