onsdag 10 juni 2009

Kubb i gröngräset

Hjärngängets årliga kubb-turnering har gått av stapeln. Den stora händelsen i år var att jag faktiskt lyckades få ner en kubb med pinnen (ströet?). I vanliga fall lyckas jag inte rubba en kubb med mindre än att jag går fram till den och sparkar omkull den, men nu har alltså det fantastiska hänt!

Vädret kunde ju ha varit bättre men det regnade åtminstone inte och vi kunde i alla fall sitta ute och äta våra sandwich-våfflor på Färgargården innan kubbandet började. Egentligen skulle jag ha lagt in en bild på min goda våffla men jag var så hungrig att jag började äta den direkt och kom inte på att den borde förevigas förrän det redan var försent (uppäten!).

Vi hade ett avhopp innan turneringen eftersom Johanna (och Vendela) gick hem direkt efter fikandet, men å andra sidan hade vi förstärkning med i form av Sigge. Jag använder ordet förstärkning med lösaste möjliga mening eftersom Sigge var mer intresserad av att jaga kubbarna och pinnarna och springa iväg med dem än att spela. Han visade sig i alla fall inte ha några favoriter eftersom han sprang iväg med pinnar och kubbar från båda lagen lika mycket!


Jag var bara tvungen att stanna till i den vackra Rhododendrondalen på vägen dit och ta några kort!

1 kommentar:

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...