tisdag 29 september 2009

Utdrag ur verkligheten

Det var ett j-la tjat om att jag inte uppdaterar tillräckligt ofta!!! Exempel på kommentar: ”Inte ens ditt liv kan vara så tråkigt att du inte kan skriva någonting!!!” (Joho då!)

Men okej, om det är så ni vill ha det så får jag väl skriva om minsta lilla detalj. Skyll er själva!

Då kör vi:

I fredags var jag på teater, Nära livet hette pjäsen och den var faktiskt riktigt bra. Jag hade visserligen lågt ställda förväntningar (den handlar om tre kvinnor på en förlossningsklinik på femtiotalet och har filmats av Ingemar Bergman – ärligt talat hade jag inga förväntningar alls!) men hade nog klarat sig även med förväntningar. Lysande skådisar!

I lördags hade jag tänkt mig att äntligen få träffa Vidde men det gick inte för både han och hans mamma var förkylda. (De får banne mig inte åka till Lindesberg något mer, det verkar vara världens sjukaste håla. Varje gång de har varit där kommer de hem med någon bacill!).

I brist på originalet.

Medan jag gick hemma och frossade av Vidde-abstinens (och tvättade) ringde pappa som också var lite nere för att han inte fick träffa Vidde, så vi bestämde oss för att pigga upp oss med lite mat. Här följer nu ett recept på en fantastiskt god tvårättersmiddag:

Fisksoppa och smörstekta slätvarsfiléer med kantarellrisotto

Gå till Fiskmagasinet

Beställ in ovanstående rätter

Se till att pappa betalar (gråt, Jocke, gråt!)

Ät och njut!

Lätt som en plätt! Förutom jag, då – efteråt. Det visade sig att det var lite väl mycket med både förrätt och varmrätt (och det var ju så gott att man var tvungen att äta upp allt!). Jag blev så proppmätt att när jag kom hem, vaggade jag genast iväg till soffan och somnade. Jag hade ju tänkt ge mig ut i Kulturnatten senare på kvällen men när jag vaknade var jag fortfarande för mätt för att röra mig, så jag låg kvar på soffan istället.

I söndags var jag först på återvinningsstationen med en massa glas och metall och sedan åkte jag till Ö&B och hamstrade schampo och sköljmedel (vadå, ni ville ju veta allt!).

I måndags var jag och klippte mig. Samma frisyr men nu ser man i alla fall ögonen igen.

Imorgon bitti tänkte jag försöka mig på lite styrketräning igen efter ett uppehåll på en månad. Sedan får vi se hur djävulsk min träningsvärk blir och om jag klarar av att uppdatera igen på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...