tisdag 12 januari 2010

Skor

Jag vet inte om ni minns att jag berättade att jag har köpt ett par nya skor/stövletter som inte var på rea (och jag törs fortfarande inte berätta vad de kostade!). I alla fall, så var det de här:


Jag har haft dem med mig till jobbet några gånger för att – ja, inte gå in dem direkt eftersom det är så mjukt skinn att det känns som att ha tjocka strumpor på sig (med 9 cm klack, då!), men för att jag ska få träna på att gå i dem. Faktum är att nästan alla (tjejer!) på jobbet har lagt märke till mina skor och komplimenterat dem, vilket fascinerar mig lite för jag lägger nästan aldrig märke till skor. Jag har faktiskt en teori om den saken: När de ser mig mödosamt stappla mig fram genom att stödja mig mot väggarna, så tittar de automatisk ner mot mina fötter för att se om jag är gipsad från knäskålen och neråt och då ser de (och förstår!) – ”Åh, nya skor! Så snygga!”

Jag hade ju tänkt ha dem på mig på festen jag ska på nästa lördag men så pratade jag med Maria (vars fest det är) och hon sade att det skulle bli dans. Dans!!! Jag kan ju knappt stå i dem utan att hålla mig i någonstans, så hur i hela friden ska jag kunna dansa i dem?!!! Jag får nog tänka om där. Jag kanske skulle ta mina nya Reebok i stället ;-) Nej, jag blir nog tvungen att köpa ett par nya skor! Jag såg just ett par riktigt snygga på Sid & Sally – hmmmm!

1 kommentar:

  1. Du kan ta med ett extra sköna par skor i en påse!! Så kan du bytta när det är dags att dansa!
    Jag vill gärna se dina snygga stövlar!

    Kram

    SvaraRadera

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...