fredag 30 april 2010

Nu är det nära!!!

Det har varit mycket kultur den här veckan. I måndags var det Knäppingsborg, i onsdags bok-releaseparty och igår var det fjärde finalmatchen mellan Dolphins och Plannja. För det är ju så, att basket är inte en sport – det är kultur! Så det så!

Kultur!

Och kultur kan inte bli mycket bättre än det var igår. ”Total utklassning” är inte så mycket beskrivande som definierande. Det blev aldrig ens spännande – bara liiiite spännande när ställningen var nere på bara tretton poängs ledning för Dolphins en kort stund – men det gör inte mig något, huvudsaken är att de vinner. Och det gjorde de!!!

Marie blev också glad! (Tyvärr blev kortet lite suddigt, mina händer skakade så av sinnesrörelsen!)

Nu vill vi ha en repris imorgon! Dolphins kan inte - får inte - tappa nu när det är så nära! Det här har vi väntat på i tolv hela år – nu är det dags! Guuuuuuld!!!


här ska det se ut!

Och medan vi väntar på guldet, kan vi avslöja hur mycket kortare Marie är än Jocke Kjellbom:

ganska!

2 kommentarer:

  1. Vad kul! Jag tänkte på dig när jag hörde att de hade vunnit!!
    Och ÅFF vann också!!!
    på söndag har vi hemmamatch igen.
    Lycka till...
    Imorgon ska det springas mycket..
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag såg faktiskt att ÅFF vann och tänkte på dig då också! Jag håller tummarna för att de vinner igen på söndag om du håller tummarna för Dolphins imorgon ;-)
    Ha det bra i spåret!

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...