tisdag 26 oktober 2010

Tekoppar

Igår fick jag hem mina fina tekoppar som jag köpt på Tradera av en trevlig man som heter Hans (han packar väldigt väl!).

Faktum är att jag redan har två uppläggningsfat, 6 djupa tallrikar och 6 assietter i samma servis, därför blev jag naturligtvis angelägen om att få tekopparna också. Tyvärr visade det sig att det var någon annan som också uppenbarligen har samma servis och var (nästan) lika angelägen som jag, så det blev lite budande där ett tag. Men jag vann! 115kr/st stannade de på men det är okej. SMFT! (Smällar Man Får Ta)

Förresten, när vi ändå är inne på ämnet - Hur kommer det sig att så fort jag berättar att jag har köpt något, så börjar folk prata om något annat?
Exempel från i lördags:
Scen: Min hall
Jag
: Titta, den här har jag köpt på Tradera!
Inger (vänder sig till Fatima): Såg du Lyxfällan förra veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...