måndag 27 december 2010

Dagen D

Idag var det dagen D, tydligen – D som i Desigual.

Jag vet inte vad som tog åt mig, jag har aldrig ens funderat på att köpa något från Desigual förut och jag är rädd att jag nästan gick helt överstyr idag. Det enda jag kan anföra till mitt försvar är att det var rea!

Egentligen var jag på jakt efter en dunjacka (som börjar på D!) men de verkar ju ha tagit slut, så jag började se mig om efter någonting att ha när det börjar bli lite varmare istället. (Det måste ju bli vår någon gång!)

Och helt plötsligt stod jag på Fideli och velade mellan två kappor. Och då finns det ju inget annat att göra, eller hur? Så jag köpte båda två!

Först och främst den här:




Kostade 1445kr, med 40% rabatt blev det 867kr


...och sedan den här:


Kostade 3595kr, blev 2157kr med 40% rabatt. ”Den passar dig, den är ju lite annorlunda”, sade expediten. Så nu är man stämplad som knäppgök i stans affärer också...


Eftersom jag redan gått ner mig i Desigual-träsket, passade jag på att köpa en tunika också:


(Allt som är Desigual måste ju alltid visas från båda sidor)

Den var inte ens på rea men var inte så dyr ändå – 695 kr


För att behålla lite oberoende köpte jag även en klänning som inte var Desigual:


En Roberto Naldi (vem nu det är!) som har kostat 2845kr och nu var nedsatt till 1445kr.


Efter det började mitt Visa-kort gnälla om utbrändhet, så jag åkte hem via bara några få affärer där jag inte hittade någonting att köpa.

Jag har fortfarande inte hittat någon dunjacka.

2 kommentarer:

  1. WOWWWWWWWWWW!
    Jag gillade precis allt!!
    Men den Desigual kappa.... just loved it!!

    Inga ord.... jag kan inte stänga munnen!

    kram

    SvaraRadera
  2. Du får väl hålla dig framme när jag tröttnar på den! Men det lär inte bli i det närmaste...

    SvaraRadera

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...