tisdag 1 februari 2011

Fynd man inte kan säga nej till!

Jag kanske förhastade mig en smula när jag för en tid sedan hävdade att jag inte skulle köpa några fler kläder förrän till midsommarrean. Då tänkte jag nog inte på att det är nu i reans sista skälvande minuter som man verkligen kan göra fynd. (Dessutom fick jag en gnällig kommentar om att det bara var träning nu för tiden…)

Så jag har shoppat lite.

Först och främst passade jag på att utöka min Desigual-avdelning i garderoben genom Sid and Sally (eftersom jag tydligen har fått pippi på Desigual på senaste tiden) med den här:


Desigual klänning Mi Momento från Sid and Sally, 524kr (1049)

Och den här:

Desigual Top Merle från Sid and Sally 349kr (699)

Hos Factory hittade jag den här:



By Malene Birger kofta från Factory 699kr (1399)

och de här ridbyxorna som jag har letat efter sedan i höstas:



by Ti Mo ridbyxa från Factory 299kr (299)- Det fiffiga var att koftan och byxorna faktiskt passade riktigt bra ihop med varandra trots att det är två olika märken.

Dessutom hade Fideli renoverings-rea förra veckan och jag rusade dit på order av Conny att leta Desigual-kappor åt henne. Det hade de inga men jag lyckades hitta lite vår/sommar-kläder till mig själv.

Top Josephine & Co 400kr (895)


Tröja Piro 600kr (1395)


Piro 600kr (1495)

På väg från Fideli gick jag förbi Sköna Skon och passade på att komplettera min stövelsamling lite grann.

Bruna skinnkängor 895kr (1195)



Bruna mockastövlar 695kr (945)

Och jag vet att det har varit mycket träning (och shopping) nu ett tag men ibland blir det bara så. Vi får väl se vad som händer framöver…

2 kommentarer:

  1. Allt du har köpt är skit-snygg!!! Jag undrar om du har plats för så mycket prylar i din lägenhet?? jag tror inte... så du får tänka på mig när det är dags att slänga några av de "gamla" ok??

    De två sista du köpte på Fidelis är ganska lika eller hur?

    Ahhhh jag gillad alla!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet att de är nästan likadana men det är alltid så när det finns t ex två olika färger att välja mellan - jag kan bara inte bestämma mig! Så då köper jag båda, det brukar funka :-)

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...