lördag 30 april 2011

Nära naturen

Det blir mycket natur i det här inlägget, jag lämnade nämligen stans trygga famn och gav mig modigt ut i spenaten på Valborg. Där fanns:

Väder,



djur...



...och naturfenomen.



(Däremot fanns ingen kabel-TV, inga affärer och bara mobilt bredband – herreguuud, hur kan folk bo så primitivt!!!?)

Egentligen skulle vi ha suttit ute och grillat men eftersom uteplatsen var aningen fuktig...



...fick vi roa oss inomhus istället!



God mat hade de i alla fall, skogsmullarna!



Jag kom hem helskinnad till slut! Men nu får det vara nog med vildmarksliv på ett tag – nu håller jag mig nog inne i stan framöver!

1 kommentar:

  1. Fniss... kommer du att våga dig uppåt Dalarna efter detta hiskeliga äventyr? Där kan man verkligen börja tala om spenat, skog och vildmark... ;-)

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...