lördag 23 april 2011

Tillvalskval

Jag fick ett mail om att jag måste göra mina val angående tapeter och kakel osv till min nya lägenhet. (Redan?! HUR inbillar de sig att jag ska kunna välja tapeter nu, när jag inte ska flytta in förrän om nästan ett år? Jag hinner ju ändra mig fem gånger innan dess!) Jag har ganska bra koll på hur jag vill ha det i badrummet och vilka skåpsluckor och bänkskivor jag vill ha i köket men så är det ju det här med tapeter...

Jag gick (enligt anvisning) iväg till Weydes för att välja ut tapeter, jag tänkte att det tar väl inte så lång tid – ”jag går dit, pekar på det jag vill ha och går och köper sushi”! Men ojojoj, så svårt det var! Eftersom man bara fick välja ifrån två kataloger trodde jag att det bara skulle finnas, typ fem olika färger att välja på och jag vet ju redan att jag vill ha något ljust, cremevitt och inte någon modefärg som jag hinner tröttna på innan jag ens har flyttat in (och man kan ju glömma att tapetsera om själv, jag kommer att ha fyra och en halv meter i takhöjd på vissa ställen!) Tyvärr visade det sig att de hade hur många ljusa tapeter som helst att välja på och jag blev lite velig. Jag bläddrade och jag bläddrade och till slut var jag tvungen att ringa Anette och be henne gå med mig dit någon gång nästa vecka, för jag klarar inte av att välja själv. Hoppas hon inte blir lika förvirrad som jag...

Men badrummet har jag, som sagt, ganska bra koll på. Jag hittade faktiskt en bild som är lite lik det jag hade tänkt mig.


Däremot funderar jag på om jag inte vill ha svart- och vitrutigt i stället för bara svart. Jag ska kolla hur mycket extra det skulle kosta – alla tillval kostar ju extra och jag får redan betala en massa pengar för att jag vill ha ett badkar i stället för dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...