onsdag 13 juli 2011

Semester-tisdag

Jag tog en semesterdag igår. Det var dags för vår årliga resa till Vadstena och Shakespeare på Gräsgården och som vanligt passade vi på att göra en lite avstickare, den här gången till Ellen Keys Strand.

Karta är bra att ha!




Det ligger vackert.

Vilt och vackert! (men blåsigt!)


Rena träningspasset!

Efter Strand-besöket och diverse ätande (lunch på Värdshuset Vätterhästen och fika på den gamla prästgården (?) mittemot Gräsgården) träffade vi de andra kulturknuttarna lagom till föreställningen började. (Jag tror vi var sammanlagt 11 stycken.) Jag lyckades samla ihop fyra stycken för ett foto.

Tydligen spelar de även när det regnar nuförtiden, vilket kom som en fullständig överraskning för mig som inte hade några som helst regnkläder med mig. Jag lyckades undvika att bli blöt i alla fall, tack vare att Maries pappa lånade mig en regncape.

Det var en jättebra föreställning men det var ju väntat. De gör en aldrig besviken!

På vägen hem mötte vi tre kor (kvigor? Jag är ju ingen naturmänniska.) på rymmen. De kanske hade bråttom till Gräsgården att ta bra platser till föreställningen i kväll?

Jag lyckades ju naturligtvis inhandla ett reafynd i Vadstena, men mer om det någon annan gång.

1 kommentar:

  1. Det ser ut som ni hade kul trotts regnet!!
    Vad köpte du för nåt?
    Berätta!!

    Kram

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...