måndag 22 augusti 2011

Ropet från Vildmarken

Jag är på konferens med jobbet i två dagar och det är precis lika upphetsande som det låter.
Utsikten är i alla helt OK, även om vädret i dag inte har varit det allra bästa.

Efter att ha diskuterat viktiga frågor, lärt oss en massa nya saker samt Verkat För En Bättre Värld (bland annat!) i nästan en hel dag, tog vi en liten stund ledigt på eftermiddagen och gick upp för en jääääättttelång backe för att åka med den nya Safaribanan. Det gör sig inte riktigt på bild men en del djur kändes verkligen nära…

På vägen tillbaka till konferensen råkade vi passera Lagunen (tror jag det heter) just som sjöbjörnarna hade eftermiddagsfika.
(Jag trodde de var sjölejon men tränaren sade att de var sjöbjörnar. Undrar hur man ser skillnad på dem?)

Sedan gick vi ner för den långa backen igen och fortsatte konferensen igen.
Det kanske berodde på att jag drack ett glas vin till maten men efter middagen fick jag helt plötsligt för mig att jag skulle gå ner till Spa-avdelningen och simma ett par kilometer.
Eftersom jag inte hade någon baddräkt med mig fick jag köpa en i receptionen för 149kr (riktigt billigt, faktiskt!)
Sedan kom jag aldrig iväg till Spat i alla fall, så nu har jag en baddräkt som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Men å andra sidan har jag inte köpt en ny baddräkt på säkert 15 år, så det var nog på tiden i alla fall. Dessutom kan jag ju alltid gå ner och simma några längder före frukost i morgon bitti!

1 kommentar:

  1. Visst var det bra den Safari i Kålmorden? Vi gillade det mycket! Sååå nära man kan se alla djur!

    Om du har köpt baddräkt måste du simma förstås!! Det var fint!

    kram

    SvaraRadera

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...