söndag 27 november 2011

Första advent

Fy, vad trist och mörkt det är nu! Det enda positiva är att man får plocka fram adventsljusstakarna och skruva upp mysfaktorn lite. I år har jag mindre mysfaktor än vanligt eftersom det är så rörigt hemma hos mig i alla fall att det inte tjänar någonting till att försöka fiffa till det med tulpaner, amaryllis och andra myssaker.

Jag har i alla fall varit uppe på vinden, som ser ut så här...
De håller fortfarande på med taket, därav plasten!
...och lyckades gräva fram mina stakar till slut.

Nu är det mysigare i vardagsrummet i alla fall. Man ser nästan inte kartongerna och de svarta sopsäckarna med kläder, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...