onsdag 4 april 2012

Påsk-pippi


Nu är det ju snart påsk och jag verkar ha fått påsk-fnatt! Jag brukar aldrig bry mig om att pynta till påsk eftersom det är så få dagar (och dessutom är de flesta påsk-dekorationer så ini glödheta fula!) men i år, som sagt, har jag gripits av någon slags påsk-feber och fullkomligt strösslat påsk-pynt överallt!

Först inhandlade jag flera knippen påskris och en massa fjädrar!
Sedan hittade jag den här söta lilla påskkärringen:
 
Övervåningen fick också en dos ris, fast den här gången skippade jag fjädrarna eftersom riset var färgat
 
Och sist men inte minst – påskliljorna!
 
Jag var dessutom så här nära att köpa världens fulaste 35 cm höga papier maché-tupp för 45kr på Erikshjälpen men då, tack och lov, återfick jag vettet och kom därifrån med heder och rykte i (någorlunda) behåll!

Men nu är jag laddad och beredd inför påsken, nu kan den komma när som helst!

GLAD PÅSK!
 
P.S. Jag har köpt ägg också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...