tisdag 29 maj 2012

Balkongshopping

-->
Utsikt från en kundvagn!
 
-->
Herregud, jag hade totalt glömt hur dyrt det är att ha balkong men blev påmind igår när jag var och shoppade det nödvändigaste!

Det började bra: ÖoB hade olivträd för 139kr, så ett sådant köpte jag direkt!

 
-->
Sedan till Plantagen. Jag hade tänkt köpa några jättesnygga keramikkrukor de hade till mina tomatplantor och min oliv men de kostade 699kr/st och en snabb huvudräkning (699x4= eh… dyrt!) gjorde att jag skippade den idén och i stället köpte billiga plastkrukor till tomaterna och en billigare porslinskruka till olivträdet.

Jag köpte även röda pelargoner och murgröna som ska planteras i de små balkonglådorna som jag också införskaffade.

-->
Jag investerade även i attiraljer som gör mig till en äkta trädgårdsmästare – spade, vattenkanna och halmhatt!
-->
Jag skippade faktiskt hatten och vattenkannan – den ena var för stor och den andra för liten – men jag behöll spaden! (Det var så knöligt att plantera tomaterna med en matsked!)

Dessutom kunde jag inte låta bli att köpa en oncidium som inte ska stå på balkongen utan inomhus. De är så svåra att få tag i att man får ta tillfället i akt när man hittar dem.

Visst är den fin!


Efter shoppandet blev det en välförtjänt räkmacka på Lindahls!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa...