söndag 17 juni 2012

Inredningskris

Eftersom det har ösregnat stora delar av helgen har jag ägnat mig åt (tänkte först skriva "roat mig med" men det är inte riktigt med sanningen överensstämmande!) att "pyssla" hemma. Jag har försökt ordna lite i några skåp som jag bara stuvade in saker i när jag flyttade in, så nu ska det förhoppningsvis bli lite lättare att hitta saker. T ex hittade jag den fasta telefonen som har varit försvunnen sedan flytten! Men eftersom jag inte saknat den ett dugg på fyra månader är frågan om jag verkligen behöver den...

Jag har också irrat omkring i lägenheten och försökt hitta någonstans att placera min trattgrammofon.
Lite diskret bakom teaterstolen? ... Hm, nej - jag tror inte det!

I smatten bredvid sängen? ... Nej, jag tror inte det heller!

Under trappan, då? ... Inte helt optimalt men jag börjar få ont om ställen att testa.
Det skär i hjärtat på mig men jag tror helt enkelt att den inte passar in i min nya lägenhet! Åh, hemska tanke! Jag får väl se om jag kan knöla in den i det redan överfulla källarförrådet ett tag och se om jag klarar av att skiljas ifrån den. Vi har ju hängt ihop så länge...

2 kommentarer:

  1. Grammofonen är jättefin! Ställ den på ett litet bord eller byrån i rummet:)

    SvaraRadera
  2. Den är för hög för byrån, faktiskt, eftersom någon slags ventiltrumma eller liknande går ner över den och jag har ju så dåligt med små bord för tillfället (men jag jobbar på det!). Men tack för tipset i alla fall! :-)

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...