tisdag 7 augusti 2012

Skördetid

Jag hade börjat oroa mig för att mina tomater aldrig skulle mogna och att all min kärlek och vattning hade varit förgäves men nu börjar det hända saker!

Jag har skördat mina första svarta körsbärstomater:

Nu tycker väl inte jag att svart är rätt ord för dem och jag trodde först inte att de var mogna eftersom de inte blev mörkare men de blir visst inte svartare än så här.

Även de gula pärontomaterna börjar äntligen få lite färg:
Där kryllar det av frukter, så mognar alla samtidigt får jag gå ner och ställa mig på torget och sälja!

Men de "röda plommontomaterna" verkar aldrig bli klara - de växer och växer visserligen och ser mer ut som paprikor (och är snart lika stora) men någon färg får de inte! Kanske är det läge för stekta gröna tomater?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...