söndag 30 september 2012

Kulturnatt med spridda skurar


Det var Kulturnatt i lördags och jag hade som vanligt planerat att göra så mycket som möjligt men det regnade banne mig hela förbaskade dagen, så jag hade inte ens lust att gå utanför dörren! Men modig som jag är trotsade jag morskt vädrets makter och gick för att se en dramatiserad kyrkogårdsvandring på Norra kyrkogården (som ligger c:a två kvarter från mig!). Det var väldigt trevligt men det var ganska mörkt så det blev inga bra bilder (bilden ovanför är från tidigare på dagen när jag var ute och stavgick mellan två av skurarna! Ganska vackert, eller hur!) och naturligtvis började det regna efter två minuter!

Missförstå mig rätt, jag har inget emot hösten - tvärtom, jag tycker det är riktigt mysigt - men det behöver ju inte regna vareviga dag! Jag kan inte minnas när det var en så blöt höst senast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...