söndag 7 oktober 2012

Mina babyfötter

KÄNSLIGA PERSONER VARNAS! RIKTIGT LÄSKIGA BILDER!

Jag tänkte att ni kanske ville veta resultatet av BabyFoot-... - ska vi kalla det -kuren - för några veckor sedan. Och det är här de läskiga bilderna kommer in!

Alltså, ungefär en vecka efter att jag satt med "sockarna" på mig i två timmar så började huden på fötterna flaga:


Och ärligt talat, de där bilderna är bara början! Jag har läst och hört andras erfarenheter av BabyFoot och nästan alla säger att fötterna flagar i en hel vecka men faktum är att på mig flagade de bara över helgen. Bilderna ovan är från fredagen när de började flaga och på söndagen flagade det sista. (Det kan vara så att det flagade snabbare för mig eftersom jag är en hängiven badare som ligger i badkaret minst en timme om dagen fredag-söndag och passar ju naturligtvis på att skrubba alla delar av kroppen, även fötterna!)

I alla fall, när flagandet väl hade slutat, framträdde mina nya, lena babyfötter fram - och jag måste säga att de är verkligen mjuka och lena nu. Väl värt pengarna med andra ord! Jag har även sett att det finns något som heter Footner och som finns på Apoteket som säkert är likadant och ev t o m lite billigare, det ska jag testa nästa gång!

2 kommentarer:

  1. Jag har med denna hemma. Köpte billigt på Ullared i våras men har inte provat än :). Får nog bli till helgen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha dammsugaren redo, bara! Det är lite förvånande hur mycket hud man har på fötterna, för att inte tala om hur "flygig" den är! :-)

      Radera

Att flytta eller inte flytta?

Hmm, helt plötsligt angreps jag av en vild lust att flytta. Så jag har redan varit och tittat på tre olika lägenheter på två dagar och har h...