lördag 2 februari 2013

Jesus Christ Superstar

Tänk att det är 40 år sedan JCS hade premiär - det skulle man inte tro! Musiken är i alla fall lika fräsch nu som då!


Nu har ju jag räknat ut att jag har sett sju (7) olika uppsättningar - den här inberäknad, varav fem (5) st live på plats (inkluderat en gång i Prag på tjeckiska och en gång i Budapest på ungerska) och fem (5) konsertversioner av JCS (jag kan ha glömt någon!) och just den här var väl inte min favorit men väldigt bra ändå! För en gångs skull var faktiskt Jesus mer karismatisk än Judas - i vanliga fall brukar det vara tvärtom. Jag hörde även yttrande bakom ryggen att Jesus var "söt" och det kan jag ju iofs hålla med om - vill ni ha ett smakprov kan ni kolla här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...