söndag 17 mars 2013

Mord på Mauritzberg

Det har varit en mordgåta på Mauritzberg och Anette och jag åkte dit för att lösa den!

Perfekt miljö för ett mord, eller hur!

Först samlades alla de misstänkta i matsalen...

Anette lyssnade uppmärksamt på allt som sades...

Sedan följde man efter de olika misstänkta och lyssnade på deras samtal.

Efter god mat, både förrätt och varmrätt, ...


...så följde den rafflande upplösningen, följd av...

... den goda efterrätten!
Till min stora förtjusning så hade jag gissat rätt på mördaren men det var även ganska tydligt att man var beroende av att man valde rätt misstänkt att lyssna på. Anette och jag delade upp oss på olika misstänkta och jag lyckades pricka in rätt scener så samma ledtråd dök upp flera gånger medan Anette såg andra scener! Trots min fantastiska slutledningsförmåga vann jag inte men det var ett riktigt trevlig sätt att tillbringa en lördagkväll på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...