onsdag 24 april 2013

Allergi eller förkylning?

Helt plötsligt kl 10 i förmiddags satte min högra näsborre igång att vrålklia och mitt högra öga började rinna utan hejd samtidigt som jag började serienysa! Sedan dess har jag lyckats nysa, tåra och snörvla sönder två möten på raken, för att inte tala om hålla mina medbusspassagerare både fram och tillbaka till Linköping vakna med mina nysningar! Jag fattar ingenting - är det en förkylning eller har jag helt plötsligt blivit allergisk? På vägen hem från jobbet köpte jag allergimedicin men den har inte hjälpt ett dugg, så jag antar att det är en förkylning då, eller? Men jag känner mig inte sjuk. Och varför är jag bara förkyld på halva sidan av ansiktet? En sak är i alla fall säker; ska det fortsätta så här så måste jag nog köpa vattenfast mascara till högerögat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...