lördag 11 maj 2013

Utarbetad

Puh, vad det är slitigt att ha balkong! Jag har sprungit på handelsträdgårdar hela helgen, för att inte tala om stått i flera dagar och planterat och pysslat men nu - äntligen - börjar balkongen bli som jag vill ha den!

Jag har som vanligt min lilla röd-pelargon-och-murgröna-hörna, i år förstärkt med en liten köksträdgård.



På andra sidan är det bara för syns skull, med bougainvillea, afrikanska prästkragar och ett litet experiment - en clematis.

Clematisen syns inte så mycket (än!), den står bakom stolen längst bort!
Det är meningen att clematisen ska växa och synas mycket bättre så småningon!

Nåja, vi får väl se hur bra det blir. Men både bougainvillean och de afrikanska prästkragarna är jag väldigt nöjd med än så länge!
Men jobbigt är det - tack och lov att jag inte har någon trädgård!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...