torsdag 11 juli 2013

Strövtåg i Östergötland

Idag var det dags för årets utflykt till Vadstena och vi tog oss som vanligt dit på lite kringelikrokiga vägar.

Vi började med att äta lunch och titta på slussandet vid Bergs slussar,


sen åkte vi vidare till Skänninge och fikade.

När vi kom fram till Vadstena gick vi och kollade i affärer,

och jag råkade hitta en topp från Kello för 200kr, nedsatt från 649kr - riktigt skapligt,

innan vi gick och fikade igen och jag åt den största räkmackan jag någonsin har sett.

Slutligen var det dags för dagens höjdpunkt - Julius Caesar på Gräsgården.

Det var jättebra som vanligt - man blir ju aldrig besviken på Shakespeare på Gräsgården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mycket att göra

Jag hittade en bild på Facebook som perfekt beskriver mig just nu! Nåja, skämt åsido - jag har faktiskt hunnit med en hel del nu i helgen so...