lördag 5 oktober 2013

Matthew Williamson for Lindex

Jag råkade gå förbi Lindex när de släppte Matthew Williamson-kollektionen och beslöt mig för att bara gå in och titta lite.


Visst är den snygg, skinnjackan? Jag har ju faktiskt sett mig om lite efter en svart skinnjacka (till!) och var nog inte beredd på att hitta den just där. Den sitter som påmålad, jag får eventuellt plats med en behå under men jag får väl ta med kläder och sätta på mig efter jag har kommit fram, t ex till jobbet!
Den kostade 1999kr, riktigt bra pris för en skinnjacka!
I övrigt var det inget som passade. Kläderna var snygga men allting var antingen en liiiiten aning för smått mycket för smått. Vissa plagg fanns bara kvar i XS och XXS - som vanligt! (Jag var lite sugen på maxiklänningen men den var å andra sidan en halvmeter för lång, lagom till någon som är åtminstone en och nittiofem!)

I stället köpte jag ett halsband som jag tänkte ha till (några) av mina svarta klänningar! Jag tror det kommer att bli ett riktigt lyft för dem...

Halsbandet kostade 399kr och kom i en riktigt snygg ask!
Så nu blir det vatten och bröd resten av månaden igen...

3 kommentarer:

  1. "Råkade gå förbi..."?? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Ja, jag skulle till apoteket... (men jag fick ju göra en liten omväg, förstås ;-))

      Radera

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...