torsdag 21 november 2013

Bakom kulisserna på en teater

Vi har ju en kulturförening på jobbet och en dag så frågade några om inte jag kunde fixa så de fick komma och titta bakom kulisserna på Arbisteatern (eller Bredgatan 54 som det heter nuförtiden). Och det gick ju att ordna!

OBS! Många bilder blir det... ;-)

Bakom scenen i "kyrkan"

Bara på en teater...

Det gäller att utnyttja det utrymme man har!

Det som hissats upp måste kunna firas ner igen!

Nästan som min garderob ;-)
Så här kan det se ut i en loge
Vi fick även en titt i perukmakeriet.

Vi fick höra hur man gör en peruk

De måste ju friseras också!

Det går nog åt en hel del papiljotter...

Aj, aj!

En perukmakare gör även hår till ansiktet

Den här fick jag aldrig klar för mig vad den var till för men den är lite cool, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...