torsdag 20 februari 2014

Mycket Masai blev det…

Jag hade ju bestämt att jag inte skulle köpa några fler kläder det här året den här månaden men…
alltså det var sushi-ställets fel! Eftersom jag var ute och åt middag (med avslutning på Pink Friday) i fredags, så fick jag ju inte min obligatoriska fredagssushi till livs, så på lördagen när jag var och handlade hämtade ett paket på Ica tänkte jag ta en sväng och hämta sushi på vägen hem igen. Men så fick jag för mig att Sushin inte öppnade förrän kl 13 och eftersom klockan bara var lite strax efter 12, så gick jag in på Sandströms för att slå ihjäl tiden en stund. Och det gick ju sådär. Det visade sig att de hade ett ställ med Masai-kläder som var nedsatta till halva priset, så jag började prova lite.

När jag nästan en timme och nästan femtonhundra spänn senare var och köpte sushi visade det sig att de öppnade kl 12, så jag hade ju kunnat gå direkt dit utan avstickare till Sandströms!

Det roliga med Masai är ju att man nästan kan ha vilken storlek som helst, så trots att jag har glömt vilken av dem som kostade vad (de kostade 939kr, 989kr resp 999kr och var nedsatta med 50%), så minns jag i alla fall vilka storlekar det var: 
Tunika - storlek S
Tunika - storlek XXL (!) men det funkade faktiskt

Klänning - storlek L
Klänningen känns mer som en sommarklänning, trots färgen! Och OBS! den är inte helsvart, det var små mönster på den:

Jag provade faktiskt en M också men det var inte riktigt min färg, så den fick vara!

2 kommentarer:

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...