måndag 3 mars 2014

På rätt väg...?

Vet ni, det slog mig helt plötsligt idag att jag totalt har missat att (andra) årsdagen av min senaste cigarett har passerat helt obemärkt för länge sedan! Nåja, det är lite drygt två veckor sedan, men ändå! Jag är lite chockad - jag trodde nog när jag drog i mig denna min senaste cigg (ända in på filtret!) att dagen - ja, själva tidpunkten! - för evigt skulle vara inristat i mitt hjärta och att årsdagen alltid skulle tillbringas upplöst i tårar av saknad men tydligen inte. Faktum är att jag inte är riktigt säker på vilket datum det var längre - var det 13 februari, eller var det 16:e? Jag flyttade till min nya lägenhet den 23 februari, det minns jag tydligt men inte vilken dag jag bestämde mig för att inte röka längre - minst sagt mystiskt!

Men oavsett när det var och även om t o m minnet av rökningen börjar blekna så bär jag ju med mig en högst påtaglig påminnelse om det i form av alla dessa, typ tjugo, extrakilon som satte sig fast över hela kroppen, trots att jag tränade som en galning och räknade varenda kalori jag satte i mig. Men även den förbannelsen kanske är på väg att hävas. Nu börjar det kännas som om jag har kommit åtminstone halvvägs och jag tänkte illustrera detta med att jämföra en bild från i somras (jag minns inte exakt datum) med en bild från dagen före nyårsafton nu senast. Faktum är att jag nog har gått ner några kilon till sedan dess men det tar vi en annan gång! :-)

OBS! Varning! Väldigt osmakliga bilder nedan (åtminstone den ena...)

Visst syns det skillnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...