onsdag 28 maj 2014

Besök i honungsfabriken

Häromdagen var jag och några arbetskamrater hembjudna till en annan arbetskamrat som har en biodling vid sidan om. En s k bi-syssla. Ni anar inte hur roligt mina ungdomliga (åtminstone till sinnet) arbetskamrater har haft med bi-ordet: inbjudan kom i en bi-laga, man tackade ja genom bi-fall osv. Suck!

I alla fall, det var riktigt intressant för mig som honungsätare att se hur det går till!

Så här ser den ut, biodlingen!

Arbetarna på väg in i fabriken!

Här jobbas det för fullt!

Det gäller att klä sig ordentligt när man har med bin att göra!

Efteråt blev det te (med honung) och blåbärspaj med grädde!

Självklart passade jag på att inhandla lite god honung!

I huset fanns också den 14-åriga skönheten Yoko. Tyvärr gör inte bilden hennes vackra röda stjärt rättvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...