lördag 23 augusti 2014

Guldknappen 2014

Så har det varit dags för Guldknappen igen! Den här gången visste jag ju vad som väntade så jag hade högt uppskruvade förväntningar men det var faktiskt roligare än så (jag gillar verkligen när det blir så!).

Jag hade tänkt ha min nya, fina Betty Barclay-klänning men eftersom det var kallt som attan och det dessutom hotades med regn fick jag tänka om lite snabbt. Ett par impulsköpta (jag måste verkligen sluta med impulsköp!) svarta leggings med skinnimitation fram från Michael Michael Kors (400kr, nedsatta från 1300kr) fick samsas med en gammal svart InWear-topp, min nya skinnjacka, ett par gamla Vagabond-skor och min svarta väska.


Eftersom min rygg inte gillar när jag har lite klack, så åkte jag upp i ett par gympadojjor och hade de andra skorna i väskan. När vi kom in på Guldknappen hade de en fotograf som tog kort (i helfigur) på alla som ville (och jag ville men inte Lena!) och jag tänkte mig inte för utan ställde mig glatt där i mina gamla, fula gympadojjor! Så nu är man förevigad på damernasvarld.se i gamla, fula gympadojjor...

Så här ska det ju se ut och inte på något annat sätt!

Hela tillställningen hölls på gamla fina Grand Hotel i Stockholm.


Och det fanns gott om vin (och riktig champagne) där!


Man fick gå runt bland sponsorerna och testa saker, som solglasögon hos Specsavers t ex!


Själva galan inleddes med en bit av en pjäs om Diana Vreeland med en skådespelare som jag tyvärr inte minns namnet på men det var väldigt bra!


Sedan kom Martina och började dela ut knappar.


Ida Sjöstedt blev framröstad av läsarna.


Och precis som man alltid blir glad när nobelpriset i litteratur tilldelas en författare man faktiskt har hört talas om (och kanske t o m läst) var det lika roligt Guldknappen gick till Whyred, ett märke som jag redan har några plagg av.


Sedan var det ju naturligtvis goodiebags och de gick inte av för hackor! Jag fick två goodiebags i år eftersom man fick en extra om man blev prenumerant eller förlängde sin befintliga prenumeration. Jag är ju redan prenumerant och hade ändå tänkt fortsätta med det, så det var ju trevligt att jag fick en jättefin Alvar Alto-ljushållare från Ittala (i blåbärsblått) och en necessär med produkter från Moroccan Oil för det!


I den andra goodiebagen fanns det också en massa trevligheter - en snygg halsduk från Stockh_lm, ett par solglasögon från Specsavers, manchettknappar från Taittinger, hårringar från Invisibobble, halsband från Glitter (jag fick faktiskt två stycken, det var nog inte meningen - Lena fick bara ett!), care mist från Yves Rocher, choklad från Anton Berg, ytterligare en hårbehandling från Moroccan Oil (med mitt torra hår kan man aldrig få för många såna!), atomizer från Ford (jag hade ju hoppats på en liten Ford Focus...), drink- och receptbok från Amarula och - min absoluta favorit - slickepotten med leoparmönster, även den från Amarula! (Jag hade aldrig smakat Amarula förut men det visade sig ju vara väldigt lätt att ta till sig om man säger så! Det blir nog ett inköp och sedan test av recepten på bl a Amarulapannacotta och Amarulakladdkaka - så får jag ju använda min slickepott också!)

Fotoremsorna är från när jag testade glasögonbågar hos Specsavers - riktigt kul idé, de borde ha en fotoautomat i alla glasögonaffärer!

Annars var ju höjdpunkten visningarna och jag blev handlöst förälskad i den ursnygga Whyredkappan! Vill ha, vill ha, vill ha!!!
  
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...