fredag 29 augusti 2014

Utflykt med Kulturföreningen

Jag kanske har nämnt att vi har en Kulturförening på jobbet? Det har vi i alla fall och jag har varit medlem sedan jag började här men nu har jag på något mystiskt sätt blivit rekryterad till styrelsen också. (Jag har ingen aning om hur det gick till - lovar!)

Men med plats i styrelsen följer även en viss makt att styra och ställa och framförallt att komma med egna förslag om vad vi borde använda pengarna till och den makten har jag nu utövat i skepnad av en utflykt som genomfördes i går kväll. Jag har nämligen länge (länge!) velat besöka Stegeborgs slottsruin och därför föreslog jag genast det och såg till att det hände. (Tips till kulturföreningen: om ordet "ruin" dyker upp i några förslag framöver så ligger antagligen jag bakom på något sätt...)

Inte nog med att ruinen var ett praktexemplar, guiden var enormt kunnig och påläst och glassen (Sänkdalens) härligt krämig och god, så kunde vädret knappast ha varit bättre med sol och tillräckligt med värme för att kunna sitta ute och fika efteråt! (Tips nr 2: om ordet "glass" dyker upp någonstans i eller utan kombination med ordet "fika" ligger nog jag bakom det också!)

Det finns ett torn!!! Som man får gå in i!!!

Man kan titta på kartan så man inte går vilse.

Det finns en ingång också...

Både sten och tegel, jag är salig!

Där fanns även en riktigt fin kryddträdgård...

...med bl a självsådd spansk körvel (såvida jag inte hörde eller förstod fel!).

Så vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...